منشور اخلاقی سازمان
1.به موقع درمحل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد.
2.نسبت به همکاران و مراجعان با خوشرویی و متانت رفتار شود.
3.راهنمایی و اطلاعات لازم بطور کامل در اختیار مراجعه کنندگان قرار گیرد و از سردرگمی آنها جلوگیری شود.
4.فضای مراودات بگونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند.
5.ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض(قومی،جنسی،خویشاوندی،مذهبی و...)صورت گیرد.
6.به صحبت ها و خواسته های مراجعان بدقت گوش داده شود و درپاسخگویی و ارائه خدمت به آنهاحداکثر تلاش صورت گیرد.
7.اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد.
8.انجام وظایف بصورت موثر و کارامد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد.
9.از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه،سفارش و اخذ هر گونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد خودداری شود.
10.در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیر متعارف یا وجه نقد،موضوع به مسئولین زیربط اطلاع داده شود.
11.فعالیتها زمان گذاری شود و بر اساس زمان پیش بینی شده انجام گیرد.
12.فعالیت بر اساس روش مستند و مشخص انجام شود نه بر اساس سلیقه مدیران و کارکنان.
13.از شایعه سازی،تهمت،غیبت،خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف میکند، پرهیز شود.
14.تجهیزات و اشیاء بصورت دقیق و منظم استقرار یابند،بنحوی که در زمان مورد نظر براحتی در دسترس باشند.
15.رازدار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری کند.
16.از استعمال دخانیات بویژه در محیظ کار پرهیز شود.
17.از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود.
18.بر حسب مورد از وسایل ایمنی استفاده گردد.
19.از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان جلوگیری شود.
20.سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار گردد.
21.از اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گیرد.
22.اهداف سازمان بطور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسویی داشته باشد.
23.نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد.
24.قوانین و مقررات سازمانی بطور دقیق رعایت شود.
25.از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آنرا ندارند خودداری شود. |