توانمندی ها و صلاحیت های مورد انتظار از دانش آموختگان

در نقش مراقبتی

  • تعهد و مسئولیت پذیری در ایفای نقش های عملکردی
  • رعایت و اجرای اصول اخلاقی و حفظ حقوق مددجوی سالمند و خانواده
  • مشارکت و همکاری با اعضاء تیم سلامت در ارائه خدمات و مراقبتهای پرستاری به مددجویان سالمند
  • بررسی و تشخیص نیازهای مددجوی سالمند و خانواده، اولویت بندی آنها و ارایه تدابیر پرستاری
  • برقراری ارتباط مناسب با مددجوی سالمند، خانواده و اعضای تیم سلامت
  • ارجاع مددجوی سالمند و خانواده به نظام سلامت در صورت لزوم
  • همکاری با سایر اعضاء تیم سلامت سالمندان در ارایه خدمات جامعه نگر

 در نقش آموزشی

  • آموزش و مشاوره با مددجوی سالمند، خانواده و جامعه در سه سطح پیشگیری
  • استفاده از اطلاعات و دانش جدید و به کارگیری آنها در جهت بهبود ارایه خدمات پرستاری سالمندی در حیطه های بهداشتی و تخصصی
  • کمک در تهیه محتوا و انتخاب نرم افزارهای کمک آموزشی به روز و معتبر در حوزه تخصصی سالمندی
  • مشارکت و همکاری با واحدهای آموزش دانشگاهی در تدوین محتوای آموزشی و برگزاری همایش ها، کارگاهها و دوره های کوتاه مدت آموزشی با موضوعات سالمندی    

در نقش پژوهشی

  • همکاری و مشارکت در انجام و توسعه پژوهش در نظام ارائه خدمات بهداشتی ( Health System Resaerch) و خدمات بهداشتی (Health Service Research) در حوزه سالمندی
  • بررسی زمینه ها و نیازهای طرح های پژوهشی و تدوین طرح های متناسب در حوزه مسائل سالمندی
  • استفاده از ابزارها و فن آوریهای جدید در انجام پژوهش در حوزه های مختلف بهداشت و سلامت سالمندان
  • انتشار نتایج تحقیقات در حوزه سالمندی به صورت مقاله و کنفرانس در مجامع تخصصی داخلی و خارجی
  • به کار بستن نتایج تحقیقات مبتنی بر شواهد به منظور اعتلاء خدمات پرستاری در حوزه سالمندی
  • مشارکت در ایجاد و توسعه پایگاههای تحقیقات جمعیتی (Population Lab) به منظور ارائه خدمت سلامتی - اجتماعی مبتنی بر جامعه ویژه سالمندان
  • مشارکت در ایجاد و توسعه مراکز تحقیق و توسعه (R&D) در حیطه های بهداشتی- درمانی و توانبخشی در حوزه سالمندی