پیامدهای مورد انتظار از دانش آموختگان:

  • مراقبت های پرستاری را مبتنی بر فرایند پرستاری: بررسی و ارزیابی، تشخیص، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی در عرصه های مرتبط ارائه دهند.
  • وضعیت سلامت کودک و خانواده را در موقعیت های مختلف پایش و پی گیری نمایند.
  • اقدامات لازم در راستای آموزش، حمایت و مشاوره را به کودک و خانواده ارائه نمایند.
  • برای شناسایی و حل مسائل سلامت کودک و خانواده، توان تصمیم گیری خلاق و مناسب را داشته باشند.
  • توانایی کار گروهی را در شرایط گوناگون در نظام سلامت را داشته باشند.
  • از توانمندی های لازم در امور پژوهش های کاربردی برخوردار باشند.
  • از فناوری ها و دانش روز مبتنی بر شواهد در جهت ارتقاء کیفیت مراقبت های کودکان بهره برداری نمایند.
  • یادگیرنده مادام العمر باشند.

نقش های دانش آموختگان در جامعه

الف: مراقبتی حمایتی

  1. برقراری ارتباط مناسب با مددجو و اعضای تیم سلامت
  2. ارائه خدمات مراقبتی -= حمایتی مبتنی بر شواهد در سطوح مختلف پیشگیری به کودک و خانواده
  3. بررسی نیازهای توانبخشی کودک و ارجاع به موقع بیمار به مراکز مربوطه

ب: آموزشی و مشاوره ای

  1. آموزش مهارت فرزند پروری به خانواده
  2. اموزش و ارائه مشاوره صحیح و روزآمد به کودک، خانواده و جامعه در ارتباط با سلامت کودکان در سطوح مختلف پیشگیری
  3. مشارکت و همکاری در آموزش دانشجویان مقاطه پایین تر و کارکنان نظام سلامت در عرصه های ارائه خدمات سلامت
  4. مشارکت در تدوین دستورالعمل های آموزشی مرتبط با رشته
  5. مشارکت در تولید الگوها و بسته های آموزشی

ج: پژوهشی

  1. شناسایی مشکلات مددجو مرتبط با سلامت کودک و نوزاد
  2. مشارکت در انجام تحقیقات در زمینه های مرتبط و نشر نتایج آن
  3. ارائه راه حل های کاربردی مناسب برای مشکلات سلامت کودکان و نوزادان به مسئولین سلامت
  4. مشارکت در تدوین اولویت های پژوهشی و ارائه و اجرای طرح های بنیادی و کاربردی
  5. انتقال دانش و به کارگیری نتایج تحقیقات در جهت توسعه و ارتقای سطح کیفیت خدمات بهداشتی – در مانی و توانبخشی
  6. مشارکت در تولید دانش و فن آوری در زمینه کودک سالم و بیمار