مقدمه

کودکان و نوزادان به سبب آنکه قادر به دفاع از حقوق اجتماعی خود نیستند، ممکن است از جنبه های مختلف مانند نیازهای مرتبط با رشد و نمو، پایش شاخص های سلامت جسم و روان، نیازهای فرهنگی و اجتماعی و توجهات معنوی مورد غفلت قرار گیرند. برای پاسخگویی به این نیازها، رشته های تحصیلی گوناگونی در دنیا دایر شده است و دانش آموختگان این رشته ها در زمینه های مختلف تربیتی، حقوقی، پزشکی، مددکاری اجتماعی و نظایر آن، آموخته ها و مهارت های خود را در جهت حمایت از کودکان در اختیار خانواده ها و جامعه قرار می دهند. رشته پرستاری کودکان یکی از رشته های یاد شده است که در حوزه سلامت در خدمت این قشر از جامعه قرار دارند.

فلسفه گروه آموزشی کودکان تعلیم و تربیت دانشجویان ماهر و توانا، متعهد، خلاق، متبحر و دلسوز، کارآمد و مسئولیت پذیر با ارزشهای والای انسانی در راستای ارتقای سطح سلامت کودکان و نوزادان جامعه با رعایت رویکردجامعته نگر درجهت تأمین نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مرتبط بتا بیماریها در کودکان و نوزادان در راستای ارتقا کیفی مراقبت از آنان می باشد.

معرفی گروه:

گروه پرستاری کودکان و نوزادان، تدریس دروس تئوری و بالینی کارشناس ارشد پرستاری کودکان و همچنین تدریس دروس نظری پرستاری کودکان (1)، پرستاری کودکان (2) و مراقبت های پرستاری نوزادان (1 و 2) و کارآموزی های آنان در سطح کارشناسی پرستاری و تدریس دروس نظری نوزادان و کارآموزی های آنان در سطوح کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مامایی را به عهده دارد. این گروه همچنین دروس تئوری مراقبت های کودکان و کارآموزی واحد کودکان دانشجویان فوریت های پزشکی در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته را تدریس میکند. این گروه در حال حاضر 3 نفر عضو دارد:1 نفر هیات علمی با درجه دانشیاری، یک نفر با درجه استادیاری، و 1نفر مربی غیر هیات علمی با مدرک کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان. ضمنا در صورت نیاز همکاران دیگری بصورت حق التدریس با گروه همکاری میکنند.